Thursday, November 11, 2010

cerita pasal UiTM Shah Alam


Assalamualaikum semua..


korang mesti pernah tertanya2 kan nape sepanjang aku dok kt uitm tu, aku x pernah sekali pun cerita pasal life aku kt sana? haha.sebenarnya aku mls nk menulis pasal life aku kt sana coz byk sgt benda yg terjadi time aku dok kt sana. pahit ada, manis pun ada. boleh dikatakan mmg byk sgt la.nk menulis pasal benda tu kena amik masa yg lama.lagipun aku masa sem dulu tu busy dgn assignment. kalau x busy aku tidur or kuar gi lain.pendek kata, ak kena concentrate la kalau nk menulis kt blog ni.

okay, so my first post pasal life aku kt sana is pasal roommate aku. kolej yg aku duduk time sem lepas ialah kolej mawar. kolej ni kira macam baru lagi kalau nk banding dgn kolej lain. roommate aku semua mmg sempoi ar. x de nk 'touching touching', tgn merayap nk amik brg org sesuka hati or buat mcm harta dia sndri. semua tu x de.haha. aku kira macam bersyukur gak la x de roommate mcm tu.

kt sana, budak asasi semua dpt sebilik empat org. okay la tu. mase hari first daftar dulu, aku x sangka plak bilik aku tu jauh. jauh macam dh nk hujung dunia. haha. bilik aku adalah 1A-02-17.



bersama adila zahiri. gambar ni diambil time last day kt sana. tgok muka pun masih ada kesan2 sun burn lagi.

masa aku sampai kt bilik tu, roommate aku dua org dah ada dah. dila dgn qila. dila atau nama sebenarnya nur 'adila bt zahiri ni asal temerloh, pahang. dia okay je.sempoi sempoi. layan lagu SOAD, pastu lame2 layan maher zain. ingat nk buat maher zain tu laki dia padahal dh ada munir.haha. jiwa dia berubah ubah. dari rock2 gitu, jd macam perempuan melayu terakhir. x sangka dia ni akn berubah menjadi wanita sejati.mase sampai dulu, aku ingatkan dia ni tomboy ke, pengkid ke.haha.tgok rambut macam laki, gaya kasar.hampir hampir tertukar identiti.haha.satu lagi pasal dila ni, kalau ada org x dikenali kacau nombor tepon kitaorg atau sengaja nk cari pasal dgn kitaorg, dila la orgnya yg akan back up kitaorg dgn kata katanya yg dpt membuatkan orang tu hampir menangis ketakutan.haha.kira ayat ayat dia ni ayat laser la.mmg best la kalau kena.tapi kalau kena kt diri sendiri, mahunya pergi menangis kt tepi dinding nanti.haha

sorang lagi ni yg nama qila or nama sebenarnya nur aqilah bt hamidon lain plak perangainya.qila ni asal kluang, johor.masa hari first day dulu tu, mak dia yg memperkenalkan dia kat kitaorang.aku pelik la jugak mula mula tapi aku layan je.haha.aku ingatkan dia ni mula mula seorang yg pendiam, tapi lama lama perangai dia yg sebenarnya menyerlah.haha.dia ni x la sesenyap yg aku sangka.bukannya jenis tanya sepatah, jawab sepatah.kusut la aku kalau dapat roommate mcm tu.haha.dia kelakar la jugak.kalau mintak tolong, dia okay je.masa mula mula dulu aku x bawak laptop.kira dalam bilik dulu dia sorang jela yg bawak laptop.so aku dulu dulu kalau nk online or buat assignment, aku pinjam laptop dia.kira baik la kan nk bagi pinjam.sesetengah orang susah nak bagi pinjam barang diaorang, even kat roommate sendiri.


me and qila at kfc seksyen 7.

yg sorang lagi ni namanya jijah or nama sebenarnya noor azizah bt mohd noor. dia ni masa first day dulu datang kejap je terus blah.katanya nk balik kem plkn dia balik.kitaorang semua pelik jugak ngan dia ni.asal dh masuk uitm tapi still nk sambung plkn? bukan ke dh dapat tawaran uni dah x payah gi plkn?tapi katanya nak habiskan jugak. sayang katanya.haha.tapi sayang pun ada maksud.bukan sayang nak tinggalkan plkn, tapi sayang nak tinggalkan pakwenya.haha. lantak kau la jijah.dah lama lepas tu dalam tengah2 bulan jun tu, baru la dia datang balik. siap mesej mesej aku lagi before dia balik tu, tanya pasal kelas and semuanya. semangat betul.alih alih time aku jumpa dia mase baru turun kereta depan pintu pagar mawar tu, tengok dia terhenjut henjut.,kaki dia kena simen rupanya.jatuh time main futsal kat plkn tu.mase aku tolong dia angkut barang gi bilik dulu, aku bual bual la dgn mak dia.mak dia alim.huhu.aku pun terkejut jugak time time dia sakit macam tu pun still puasa. katanya nak puasa tiga bulan berturut turut.aku pun x ingat puasa tu nazar or sunat je.aku pun macam, 'wow, minah ni biar betul nk puasa tiga bulan.alim macam mak dia.haha'. dia ni kalau gi kelas mesti pakai baju kurung or jubah.x penah pakai jeans or seluar biasa.kalau keluar gi jalan jalan baru pakai seluar, tu pun kadang kadang.aku x pernah jumpa orang macam ni.haha.pelik betul.


me and jijah otw nk pergi shopping.

so tu la serba sedikit kisah pasal roommate aku. kitaorang hidup sama sama dalam bilik yg sama lebih dari 4 bulan. macam macam dah kitaorang lalui. yg best, yg x best. semua ada. tapi satu je yg pasti, aku akan ingat korang sampai bila bila :)



aku tahu post ni x cukup nak cerita pasal kitaorang semua. so kalau ada masa free, aku akan tulis la pasal kitaorang lagi nanti.

Assalamualaikum...

No comments:

Post a Comment