Saturday, November 13, 2010

malaysian university english test


assalamualaikum semua..

hari ni dah lepas la segala kesusahan dan kerisauan aku tentang exam MUET tadi. alhamdulillah, aku dapat isi semua tempat kosong yg disediakan. haha. tapi tu x bermakna semua yg aku jawab tu betul belaka. paper yg paling menggugat iman aku adalh paper reading dengan listening. susahnya Allah saja yg tahu. aku dah hampir panik, nak berlari keliling dewan tu. punya la gabra tahap dewa. dah la aku datang lewat tadi. exam dah nk start aku baru sampai dewan tu. lewat tu sebab aku x tahu yg diaorang buat test kt dewan. aku ingatkan dia buat dalam kelas ke ape.mujur la dewan tu x jauh sangat dengan sekolah tu. dah la plak aku dh sampai kt dewan tu nama aku x ada plak dalam list calon yg exam kt sana. punya la aku takut gila kalau kalau aku x dapat exam kat situ. nanya aku nanti. tapi mujur la pengawas yg baik hati tu cakap yg aku boleh je exam kt situ tapi sebagai calon menumpang.

berbalik kepada exam tadi. punya la susah soalan dia. aduh. sakit jiwa raga nk menjawabnya. aku tengok ada yg termenung masa jawab exam tu. terpesona dengan alam sekitar ataupun hanya sekadar nk isi masa lapang x dapat jawab soalan tu. masing masing buat hal sendiri...

soalan paper reading tu terdiri daripada beberapa article yg panjangnya dalam satu muka setengah. bagi aku agak panjang la article tu dengan ayat ayat berbunga dan perkataan yg pernah dilihat dan didengar. pilihan jawapan pun hampir sama dan agak confuse nk pilih yg mana. dengan masa hanya satu jam setengah, agak semput aku nk pilih jawapan yg sesuai tapi alhamdulillah sempat juga jawab kesemuanya.


nak jawab muet pun x la guna banyak buku macam ni. haha



paper satu lagi yg listening pun susah jugak. walaupun speaker tu dah habis kuat dipasangnya, still x paham dan x jelas apa yg orang tu cakap. aku dah lemah semangat dah time tu. akhirnya terpaksa la aku reka jawapan yg MAYBE hampir sama dengan apa yg dia cakap. aku punya la concentrate gila gila tapi last last, x dapat jugak. x pela. nk buat macam mane. yg penting aku dah berusaha. sekarang tinggal untuk aku bertawakal dan berdoa agar aku dapat Band 4 dan ke atas. tu matlamat aku sekarang. insya-Allah...


mesti korang pernah mimpi macam ni. haha




No comments:

Post a Comment